تبلیغات
صفحه تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات ریشه در زندگی اجتماعی انسانها دارد و عملی است که در آن
فروشنده یا تولید کننده با انجام امری سعی دارد که خریدار بالقوه را از
تولید محصول مورد نظر آگاه کند. تبلیغات، پیامی است که فرستندهاش برای
دریافت پاسخ از گیرنده، با هدایت او در جهت پیشبرد اهدافی خاص، تلاش
میکند. ما به وسیلهی یک مدل تبلیغاتی، از چگونگی بکار بردن ارتباطات
اطلاعی و اقناعی برای رسیدن به یک ارتباطات تبلیغی، آگاه میشویم.
آنچه
که امروز به عنوان تبلیغات نو و جدید میشناسیم، ریشه در اواخر سدهٔ
نوزدهم و اوایل سدهٔ بیستم در کشور ایالات متحده دارد. اما بطور کلی برای
تبلیغات اعم از سیاسی یا تجاری، میتوان سه دوره تاریخی قبل از انقلاب
گوتنبرگ و اختراع و تکمیل ماشین چاپ در سال ۱۴۵۰ را در نظر گرفت:
1. دوره علایم حجاری شده بر روی کاسهها، کوزههای سفالی و...
2. نشانهها و تبلیغ روی دیوارها و سنگنوشتهها
3. جارچیهای شهر